Friday 17 May 2013

PANASss!!! Kerajaan BN pengamal rasuah???

Kerajaan BN hari ini sering diserang dengan tuduhan Kerajaan Rasuah...Kerajaan Korups...rembat wang rakyat...itulah frasa kata yang popular dimainkan oleh Gerombolan Pakatan Haram (tidak berdaftar).

Apakah bukti yang mengatakan kerajaan mengamalkan rasuah? dan yang boleh disabitkan dengan gejala tersebut?

Selongkar pun merasa hairan dengan sikap segelintir rakyat Malaysia yang suka menjadi ikut-ikutan dengan budaya "terima bulat-bulat" apa yang dikatakan oleh penentang rakyat majoriti!

Sebagai seorang warganegara kita bertanggungjawab dengan apa yang berlaku dalam negara kita sendiri! Kita harus peka dan mengamalkan sikap ingin mengambil tahu dengan apa yang berlaku dan apa yang diperkatakan oleh sesetengah pihak yang cuba untuk menghancurkan pemerintahan atau kegemilangan negara Malaysia!

Contohnya berhubung dengan isu "rasuah"! Apa definisi rasuah?

Rakyat harus membuat kajian serta analisis kenyataan yang dikeluarkan oleh sesetengah pihak yang mempunyai niat jahat untuk merosakkan imej negara di mata dunia sama ada kenyataan tersebut sahih atau ada unsur-unsur hasutan! Bukannya rakyat hanya menjaja apa yang dikatakan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab terhadap negara!!!

Kini Rakyat mula mempertikaikan frasa-frasa tersebut....siapakah PEMBERI, PENERIMA dan PENGAMAL corruption di negara kita?

Individu manakah yang TERLIBAT mengamalkan Corruption yang mereka jaja dan dijadikan amalan ratib wajib setiap hari?

Siapakah Pengamal itu?

Ini kena jelas dan selongkar dapati rakyat Malaysia kini dalam fasa transformasi minda kearah pemikiran yang lebih positif dan pro aktif bagi menuju kearah wawasan 2020.

"Jangan jadikan diri kita sebagai PAK TURUT sahaja"!!! Ini kerana kita dianugerah akal dan fikiran untuk berfikir dan menilai yang mana baik dan yang mana buruk!!!

SUMBER : Pakngah NHN...



Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network