Friday 26 April 2013

#PRU13 - Fitnah!!! Apa nak jadi ni, Mujahid pun Main Belakang???

Tg. Piandang - Pada pagi ini ada gerakan dari puak macai Pas yang mengedarkan risalah dan surat jemputan kononnya satu majlis perbahasan manifesto akan diadakan pada malam ini, 27 April 2013 jam 9.15 malam di Dataran Pekan Selasa, Taman Kerian diantara calon Pas Dato' Dr Mujahid Yusof dan calon BN Mua'amar Ghadafi Jamal Datuk Wira Jamaludin. Moderatornya pula ialah Tuan Haji Mohd Azmi Abdul Hamid, Presiden NGO Teras.

Macai Pas ini mengedarkan surat ini kepada seluruh kedai di pekan Tg Piandang dan juga kepada pengunjung - pengunjung yang mengunjungi warong untuk membeli sarapan pagi dan juga di pasar pagi serta di pasar ikan dimana kawasan yang menjadi tumpuan ramai.

Apakah maknanya semua ini?

Sedangkan kedua-dua pihak calon telah bersetuju dan sedia maklum yang perbahasan itu tidak mendapat persetujuan kata sepakat kerana semua calon begitu sibuk dengan berkempen dan mendekati pengundi.

Sebelum ini juga, calon BN P057 telah menolak secara baik perlawaan penyandang kerusi P057 dari Pas untuk berdebat, dalam masa yang sama calon BN bagi kerusi P057 telah membuat tawaran dan pertimbangan semula untuk berdebat selepas selesai PRU13.

Bagi pendapat selongkar, apa faedahnya kepada rakyat dalam perbahasan ini???

Bukankah pemimpin atasan PR telah menyatakan bahawa manifesto "bukan janji"???

Jadi kenapa pulak si Mujahid ni nak adakan perbahasan manifesto? Cuba para pengundi sekalian fikirkan! Bukankah ini semua satu tindakan untuk menutup helah dan temberang PR di Parlimen P057?

Apa yang Pas dah buat untuk kesejahteraan rakyat di Parlimen Parit Buntar???

Mungkin juga PR cuba untuk menarik dan mendapatkan "crowded" kerana sekarang ini pengundi dan penyokong Pas seolah-olah sudah bosan dengan ceramah pembohongan Pas dan sering kali ceramah yang dianjurkan Pas tidak mendapat sokongan kehadiran yang ramai seperti tahun 2008.

Situasi ini menyebabkan tin milo Pas menjadi ringan dan perbelanjaan untuk berkempen dalam PRU13 ini juga menjadi terhad!

Ayuh semua pengundi di Parlimen Parit Buntar, kita tolak PR dan undi anda adalah untuk BN!!!

Mujahat munafik!!!


Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network