Tuesday, 30 April 2013

#PRU13 - Mengapa Parti dalam Pakatan Rakyat Wajib Ditolak??? #TolakPR #Vote4BN #GE13

Mengapa perlu kita menolak Parti dalam Pakatan Rakyat??? Tahukah anda apa yang telah mereka (PR) lakukan di sepanjang tempoh pemerintahan PR di negeri-negeri yang telah dimenangi oleh PR dalam PRU12 yang lalu???

Jawapanya mudah; tiada apa yang diperjuangkan untuk kesejahteraan rakyat dikawasan yang dimenangi oleh calon PR dalam PRU12 yang lalu!

Apa yang mereka lakukan selama 5 tahun yang lalu???
- merosakkan pemikiran rakyat!
- merosakkan harta benda rakyat!
- mengganggu ketenteraman rakyat!
- memfitnah majoriti rakyat!
- menghina agama Islam!
- rasis!
- menipu rakyat!


Mengapa kita perlu memilih BN dalam
PRU13 ini???
- Semuanya untuk kesejahteraan rakyat! " Rakyat Di Dahulukan, Pencapaian Di Utamakan"!!!
- Manifesto adalah " Aku Janji BN "!!!



Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

#PRU13 - Husam Biadap Hina Kakitangan Awam Rasuah

Kenyataan calon Pas bagi kawasan Parlimen Putrajaya kaitkan kematian Timbalan Ketua Pengarah yang ditembak mati kerana rasuah adalah biadap dan tidak tahu menghormati kematian arwah. Husam dilihat tidak berhati-hati dan tidak bertanggungjawab kerana sanggup menghina mangsa yang terkorban dengan mengaitkan dakwaan kerajaan korup dengan kematian yang berlaku beberapa hari lalu.

Dia turut mendakwa serangan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein kepada beliau berhubung isu pembunuhan Timbalan Ketua Pengarah Kastam seolah-olah ingin menutup maklumat mengenai kawalan keselamatan negara.

Beliau berkata Hishamuddin perlu berhenti untuk hanya mengeluarkan kenyataan sebaliknya menumpukan usaha menangkap individu yang bertanggungjawab menyebabkan kematian Datuk Shaharuddin Ibrahim. Hishamuddin sebelum ini membidas Husam kerana mendakwa pembunuhan Shaharuddin disebabkan kerajaan korup.

Tapi beliau menjawab bahawa ni bukan isunya, isu yang lebih besar,menurut beliau, sudah tiga hari kematian itu. Tapi penjenayah masih belum ditangkap. Apa masalahnya dengan Husam ini, sibuk pula nak mengatur apa yang perlu dibuat, Ini mesti kes dekat Kelantan dulu dia tak buat kerja, lepas tu nak samakan menteri BN ni pun tak buat kerja.

Sebab itu dia lari ke Putrajaya, sebab nak tunjukkan konon-kononnya kerajaan tak efisien, padahal kenapa tak tanya diri sendiri kenapa lari ke Putrajaya? Kenapa tak pertahankan sahaja kerusi di Kelantan tu?

Berani juga dia ni cakap Datuk Hisham nak sembunyikan kawalan keselamatan negara lepas serang dia tak tentu pasal. Bukan pada awalnya dia ke yang sibuk tak tentu pasal. Kematian itu dia yang pakai buat modal untuk politik sebab nak bangkitkan kemarahan rakyat la tu agaknya.

Siap bagi cadangan dekat Datuk Hishamuddin untuk fokus cari penjenayah tersebut. Cubalah cari sekali Husam ooiii, kan nak jadi wakil rakyat di Putrajaya, cubalah tunjuk hero sikit. Untung-untung dapat lah naikkan undi, itu pun kalau berjaya selesaikan lah kan.
Allahyarham Shaharuddin, 58, mati ditembak dua lelaki bermotosikal ketika dalam perjalanan ke pejabatnya di Putrajaya, Jumaat lepas. Itu baru cerita Husam, cerita si Khalid gagap pun tak kurang hebatnya. dia berani perlekeh dasar gaji minima yang baru diumumkan kerajaan sambil mendakwa ia tidak akan dilaksanakan secara menyeluruh.

Malah dakwa Khalid, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak mempunyai dasar yang jelas dalam menyelesaikan isu-isu yang dihadapi oleh lebih tujuh juta pekerja di negara ini.

Namun penyandang Menteri Besar itu seolah-olah terlupa akan komitmen yang gagal dilaksanakan oleh kerajaan pembangkang di Selangor apabila segelintir penjawat awam negeri dinafikan hak untuk mendapat gaji minima RM1,500 yang ditawarkan.

Inilah orang cakap, lupa daratan. Sibukkan hal orang, hal sendiri lupa nak siapkan. Banyak juga pembangkang ni buat taik. Sudah-sudahlah tu, tak usah sibuk nak memerintah kalau benda kecil pun tak boleh tertunai.


Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

#PRU13 - Kekayaan Luar Biasa Anwar Sepanjang PRU-13 #TolakPR #Vote4BN

Satu perkara menarik sepanjang kempen PRU-13 yang sudah seminggu berlangsung ini ialah kemampuan kewangan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim untuk ke hulu dan ke hilir menjelajah seluruh negara dengan menaiki jet eksekutif dan helikopter.

Sedangkan di masa yang sama para pemimpin PR yang lain dari DAP dan PAS, kebanyakannya hanya mampu menaiki penerbangan biasa sahaja, sama ada menggunakan perkhidmatan Air Asia atau pun MAS.

Jarang yang ada menyewa pesawat atau helikopter peribadi seperti Anwar, kalau ada pun cuma segelintir itu pun melibatkan mereka yang benar-benar rapat dengan Anwar.

Kos sewaan per jam jet eksekutif dan helikopter itu bukannya murah, ia melibatkan perbelanjaan yang tinggi mencecah angka ribuan dan puluh ribu yang bukan calang-calang orang mampu menanggungnya apatah lagi bila hampir setiap hari kemudahan itu digunakan.

Dari satu sudut ia adalah satu kelebihan dalam melancarkan kempen pilihan raya PKR selain memudahkan pergerakan dari satu tempat ke satu tempat, namun di masa yang sama ia juga melambangkan gaya hidup Anwar yang serba mewah.

Itu belum lagi dikira jumlah perbelanjaan yang perlu dikeluarkan untuk menampung pembelian lori kontena dan bas Jelajah Merdeka Rakyat serta segala kos tanggungan perjalanannya dari utara ke selatan.

Selain itu, gaji dan sara hidup berbelas orang pengawal peribadi Anwar termasuk empat orang yang diimport khas dari Filipina juga bukan kecil anak perbelanjaannya.

Ini menimbulkan persoalan dari mana Anwar memperoleh dana pilihan raya sepanjang kempen PRU 13 ini sehingga membolehkan dirinya menikmati semua kemudahan ini, nak dikatakan hasil dari duit tabungan sejak dari kecil, agak mustahil.

Hasil tabungan duit dari kecil itu kalau pun ada, nak menampung kos pembinaan banglo mewah Anwar yang berharga RM7 juta di Segambut itu pun tak terdaya, inikan pula untuk menyelesaikan kos pengangkutan Anwar dan keluarganya dalam kempen PRU-13.

Baru-baru ini timbul dakwaan mengenai dana asing yang mengalir masuk bagi menampung kempen pilihan raya PR, ada kebarangkalian gaya hidup mewah Anwar ini disebabkan dana tersebut. Itu tak mustahil jika dilihat keakraban pemimpin PKR itu dengan pihak asing.

Itu belum lagi dikira jumlah perbelanjaan yang perlu dikeluarkan untuk menampung pembelian lori kontena dan bas Jelajah Merdeka Rakyat serta segala kos tanggungan perjalanannya dari utara ke selatan.

Selain itu, gaji dan sara hidup berbelas orang pengawal peribadi Anwar termasuk empat orang yang diimport khas dari Filipina juga bukan kecil anak perbelanjaannya.

Ini menimbulkan persoalan dari mana Anwar memperoleh dana pilihan raya sepanjang kempen PRU 13 ini sehingga membolehkan dirinya menikmati semua kemudahan ini, nak dikatakan hasil dari duit tabungan sejak dari kecil, agak mustahil.

Hasil tabungan duit dari kecil itu kalau pun ada, nak menampung kos pembinaan banglo mewah Anwar yang berharga RM7 juta di Segambut itu pun tak terdaya, inikan pula untuk menyelesaikan kos pengangkutan Anwar dan keluarganya dalam kempen PRU-13.

Baru-baru ini timbul dakwaan mengenai dana asing yang mengalir masuk bagi menampung kempen pilihan raya PR, ada kebarangkalian gaya hidup mewah Anwar ini disebabkan dana tersebut. Itu tak mustahil jika dilihat keakraban pemimpin PKR itu dengan pihak asing.

Namun untuk mendapat kepastiannya, Anwar perlu tampil memberi penjelasan kepada umum supaya dapat merungkai tanda tanya. Kalau dapat dijelaskan lagi apa istimewa dirinya berbanding pemimpin PR yang lain sehingga sebegini hebat gaya hidup mewahnya, itu lebih baik.


Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

Monday, 29 April 2013

#PRU13 - Tun M akan didakwa???

Belum Berkuasa DAP Dah Tunjuk Zalim

Tempoh kempen PRU-13 baru sahaja seminggu berlalu namun pemimpin pembangkang terutama sekali DAP sudah mula menunjukkan belang mereka apabila mengugut untuk menangkap bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed.

Alasannya ialah konon kerana Tun Dr Mahathir telah mengeluarkan kata-kata hasutan menuduh Penasihat DAP, Lim Kit Siang sebagai perkauman.

Ugutan oleh Pengerusi DAP, Karpal Singh dalam ceramahnya di Kluang, Johor itu mungkin dilihat satu perkara remeh bagi segelintir penyokong PR tapi hakikatnya itulah nawaitu sebenar pembangkang seandainya mereka diberi peluang berkuasa.

Dalam ceramah yang sama juga Karpal selaku suara rasmi DAP turut menegaskan pendirian parti itu untuk menghalang perlaksanaan hudud di negara ini, kenyataannya itu tentu sahaja sebagai peringatan kepada PAS.

Sehari dua kebelakangan ini PAS kembali menimbulkan polemik hudud dalam usahanya menarik kembali sokongan pengundi Melayu Islam, walau pun hakikatnya ia hanyalah retorik namun bagi DAP isu tersebut dikhuatiri boleh menjejaskan sokongan bukan Islam kepada DAP dan PR.

Berikutan itu ramai pemimpin DAP bangkit mempersoalkan kejujuran PAS selaku rakan dalam pakatan pembangkang kerana ia dilihat satu perlanggaran terhadap persetujuan bersama yang sepatutnya hanya fokus untuk mengalahkan BN.

Belum pun berkuasa DAP sudah berangan untuk menangkap orang itu dan ini, kemudian dengan selambanya mempersoalkan keazaman rakan sepakatan, maka tidak sukar dibayangkan tahap kezaliman yang bakal mereka lakukan dan betapa celarunya negara andai PR berada di singgah sana pemerintahan negara.

Apa pun, ini membuktikan laungan kebebasan dan ketelusan yang sering dilaungkan oleh PR hanyalah omongan kosong semata-mata dari sudut lain ia pastinya mengecewakan sesetengah penyokong PR yang selama ini sering diulit propaganda dan mimpi indah.




Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

#PRU13 - Wasiat saat terakhir...

Selongkar ingin berkongsi dengan semua rakan dan sahabat pembaca...

"Maaf mengganggu kalian. Aku mencoret senaskah ini bertujuan untuk mengingati sesama kita. Percayalah... Aku bkn mencoret untuk menyinggung ke parti mana2 pun. Tp aku resah sehingga apa yang aku karang ini telah ku habiskan sehingga 3 hari.

Kalian semua,

Kian hari kian pelik aku melihat. Fitnah di sana sini. Mencari salah sini sana. Bukan mudah nak mempertahankan sesuatu. Tapi mudah mencari salah. Mana ada manusia yang 'perfect' melainkan Rasul SAW aja. Aku berani mencabar kalian. Kalau kalian kata PR semuanya betul, BN semuanya benar, tampilkan aku seorang calon. Kita lihat sama ada dia tak melakukan kesalahan. Sampai ke hari ini, mencari salah memang mudah. Klu tak dapat cari salah dari segi fizikal, ia boleh cari salah faktor kekeluargaan, faktor kewangan, faktor keturunan dan ada yang sanggup mencari salah dengan membuka aib dan bermacam-macam lagi faktor. Mudahkan? Sapa2 pun boleh buat?

Kalian serta saudaraku,

Kenapa kita perlu menukar sesuatu yang ada? Kenapa? Aku pun rasa hairan. Kalau kalian mahu menukar, adakah kalian sendiri telah menukar harta kalian atau benda kalian yang telah lama. Ku bagi contoh, kereta kalian. Adakah anda akan tukar kereta kalian?, sedangkan kereta itu telah lama dengan kalian. Apa yang kutahu, kalian menjaga dan menambah baik kereta tersebut. Adakah kalian terfikir sekiranya kalian menukar kereta itu, kalian akan merindui kereta dan ku pasti kalian akan menyesal kerana kereta baru kalian tak akan sama mcm yg kalian temui seblum ini. Kalian pasti merasa bersalah ketika itu, tp sudah terlambat, terlajak perahu blh diundur bak kata pepatah. Kenapa kita tak tambah baik saja. Kalian sendiri tak mampu menukar benda lama yang kalian bergantung selama ini. Apatah lagi sebuah negara?

Kalian y ku sayangi,

Coretan ini tidak bermakna lagi jika kalian tidak sebarkan kepada rakan2 yang lain. Forward lah kata-kataku ini. Nescayanya kalau akan merenung sejenak sebelum kalian membuat sesuatu keputusan yang besar. Sebelum melakukannya, adakah kalian semua terfikir yang kalian ini telah 'perfect' dan tak ada salah?, adakah kalian sendiri mampu menukar sesuatu barang yang byk jasa kepada kalian?, adakah kalian berani menghadapi masa hadapan dengan apa y kalian buat ini? adakan ia akan menjamin kalian?. Tepuk dada tanya iman. Sekiranya 'YA' kesemua jawapan di atas, maka kalian adalah org yang 'perfect' dan mempunyai hati yang betul2 hebat. Maka tunaikan lah apa yang kalian inginkan. Ku peringatkan kalian bahawa, sebelum ku tamatkan warkah ini, fikir lah dulu. Seperti pepatah, "ikut hati mati, ikut rasa binasa".

Salam sayang dan kasih dariku utk semua pejuang.
Ikhlas daripada DIRI AKU- M.I.A


Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

Sunday, 28 April 2013

#PRU13 - Orang Pas Cabul Puteri di Perak #TolakPR #Vote4BN

Ish...apa nak jadi depa ni? Macam ni kah didikan Parti Islam yang diketuai oleh Nik Aziz? Konon nak buat provokasi la tapi dah jadi macam monkey..!

Aku betul-betul malu dengan perangai sekor-sekor ni. Apalagi dengan bangsa lain bila mereka tengok perangai pencacai Parti Islam macam ni.

Selanjutnya buka link dibawah :-
http://bit.ly/129GgI7



Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

#PRU13 - Tahniahlah PAS kerana mengIslamkan Raja Ratnam #Vote4BN #TolakPR

Satu lagi cetusan kontroversi oleh Pas dengan membiarkan bukan Islam memetik ayat-ayat Al-Quran dan Hadith di pentas-pentas ceramah nampaknya terus menjadi budaya PAS. Dan setiap kali penceramah bukan Islam itu berbuat demikian, maka penyokong-penyokong PAS akan bertakbir dan bertepuk tangan gembira seolah-olah beliau sudah masuk Islam.

Apa yang menggusarkan kita ialah, para penceramah bukan Islam tersebut selalunya tidak mampu menyebut ayat dengan betul dan tersalah pula menterjemah maksudnya. Sebagai seorang Islam, bergetarlah hati kita apabila ayat Al-Quran disalah sebut dan salah-terjemah sedemikian dan kemudian disambut sebagai benar pula oleh yang mendengar.

Melalui pengalaman sendiri, dalam beberapa insiden, mereka yang bertakbir dan bertepuk tangan mendengar ayat yang disalah-sebut dan salah terjemah itu, adalah golongan yang penulis cukup kenal sebagai 'geng surau' di kawasan perumahan penulis. Justeru, penulis hairan, apakah 'geng surau' ini tidak tahu bahawa apa yang diperkatakan oleh penceramah bukan Islam itu salah? Tidakkah hati mereka juga bergetar?

Namun, itulah hakikatnya politik PAS yang menjual agama demi kuasa. Baru-baru ini perkara yang sama berlaku lagi di mana seorang penceramah beragama Hindu iaitu Raja Ratnam yang didatangkan khas dari Kelantan untuk 'memperbetulkan akidah Islam orang-orang UMNO' di Putrajaya. Raja Ratnam dengan megah mengakui yang beliau lebih memahami Islam dari UMNO lalu menyebut dengan fasih: "Auzubillah himinaz syaitan nirrojim, Bismillahhirrohmanirrohim" dan disambut dengan pekik takbir dan tepukan oleh hadirin penyokong PAS. Seterusnya, Ratnam pun mempersoalkan UMNO yang tidak menerima hudud dan juga solat orang-orang UMNO sebagai sia-sia.

Dengan kata-kata itu, maka penyokong-penyokong PAS yang hadir pun melihat Ratnam sebagai lebih Islam dari UMNO. Walhal, Ratnam kekal beragama Hindu. Bukankah ini sesuatu yang sangat pelik, tidak masuk akal dan ganjil?

Sebagai Umat Islam yang beriman bahawa Islam adalah satu-satunya agama yang benar, maka tentulah kita tidak boleh menerima bahawa Ratnam lebih memahami Islam dari UMNO. Ini kerana jika benar Ratnam memahami Islam, beliau pasti sudah mengucap dua kalimah syahadah dan bukannya berceramah di sana-sini demi politik sesat PAS.


Mungkin kita perlu bertanya kepada Mursyidul Am Nik Aziz, jika PAS begitu pandai berdakwah dan Ratnam begitu memahami Islam, kenapakah beliau belum masuk Islam lagi? Belum sampai seru? Jika belum, apakah hak beliau untuk 'menyeru' UMNO?

Dalam konteks perbincangan mengenai agama ini, kita tidak mempersoalkan Ratnam kerana sudah sahlah beliau jahil dan sesat, tetapi kita wajib mempersoalkan PAS dan penyokong PAS, kenapakah sampai begini sekali jadinya?

Kenapa sanggup menerima yang jahil dan sesat dan kemudiannya menyuruh atau mempergunakan mereka untuk menyesatkan dan memecahbelahkan sesama kita?

Jika soalan ini terlalu sukar untuk dicernakan oleh akal PAS, maka satu soalan yang lebih mudah ialah: Jika Tok Guru Nik Aziz begitu hebat, Tuan Guru Hadi Awang begitu alim, dan semua Ulama dalam Majlis Syura PAS yang kononnya jauh lebih Islam, lebih bijak dan lebih benar dari Ulama-ulama di luar PAS, kenapakah tidak seorang pun dari mereka yang dapat mengIslamkan Ratnam? Sebelum bercakap tentang membuat perubahan ke arah Islam di peringkat negara, kenapa tidak mulakannya di peringkat parti Pakatan Rakyat sendiri?

Yang manakah yang lebih penting, antara mengIslamkan negara dengan mengIslamkan orang-orang kafir di sekeliling kita? Bukankah itu sebenarnya tugas utama para Ulama? Iaitu untuk menyebarkan dakwah Islamiah, meramaikan umat Islam, mempertingkatkan syiar Islam, bukannya memerintah.

Bukankah lebih penting untuk berdakwah kepada bukan Islam agar mengenali Allah SWT, berbanding berdakwah kepada yang telah pun mengenal Islam?

Memandangkan PAS begitu obses dengan kiraan dosa pahala, maka cuba bayangkan betapa banyak pahala yang didapati jika dapat mengIslamkan seorang kafir berbanding duduk di atas takhta tanpa dapat mengIslamkan walau seorang pun, sebaliknya hanya menambah bilangan umat Islam yang murtad di samping menghukum mereka-mereka yang sedia Muslim, sebagai kafir.

Lebih teruk, jika hukuman kafir yang dilemparkan kepada Muslim tadi berbalik kepada diri sendiri seperti yang dijelaskan dalam AlQuran. Bukankah ini bermakna diri sendiri juga sudah tidak Islam lagi?

Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

#PRU13 - Tabiat seks yang melampau punca Chandra tinggalkan Anwar #TolakPR #Vote4BN

Kenyataan yang dibuat oleh Bekas Timbalan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr. Chandra Muzaffar mendedahkan salah satu sebab utama beliau meninggalkan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Februari 2001 adalah kerana tabiat seks Ketua Pembangkang itu.

Chandra berkata, walaupun pernah mempertahankan Ketua Pembangkang sewaktu pertuduhan liwat pada 1997, kepercayaannya lebur selepas dua pegawai kanan diplomatik mendedahkan Singapura sudah lama menyimpan bukti aktiviti homoseksual Anwar.

"Bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dalam satu mesyuarat dengan pegawai kanan diplomatik Malaysia pada 1993 memberitahu beliau pelik kenapa Tun Dr. Mahathir Mohamed tidak memecat Anwar kerana perisikan Singapura mempunyai bukti Anwar homoseksual," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap sebagai ahli panel pada Forum Nasional: Pakatan Tak Sepakat-Apa Kata Mereka anjuran Majlis Perundingan Melayu (MPM) di Kelab Golf Perkhidmatan Awam Malaysia di sini hari ini.

Pada 2010, sebuah akhbar Australia yang memperoleh maklumat sulit WikiLeaks mendedahkan, Kuan Yew pernah memberitahu agensi Risikan Kebangsaan Australia (ONA) bahawa beliau mempercayai Anwar melakukan aktiviti liwat bersama seorang pembantu lelakinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Maklumat yang diperoleh daripada kabel Jabatan Negara Amerika Syarikat bertarikh November 2008 turut mendedahkan agensi perisikan Singapura mempercayai Anwar terlibat dalam aktiviti homoseksual berasaskan bukti risikan teknikal, yang dilakukan agensi itu, dipercayai melalui kaedah pintasan komunikasi.

Dalam perkembangan yang sama, bekas Naib Presiden PKR, Datin Saidatil Badru Tun Said Keruak berkata, beliau secara peribadi percaya dan yakin Anwar seorang yang 'berpenyakit'.

Sehubungan itu beliau meminta Presiden PKR dan juga isteri Anwar, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail tidak lagi bersubahat dengan individu seperti itu.

Sepatutnya beliau berkata, Anwar diberikan nasihat dan dalam masa sama Penasihat PKR itu perlu meminta maaf kepada semua pihak.


''Saya ketika dahulu tidak yakin dengan tuduhan yang dilemparkan kepada Anwar tetapi kini saya yakin bahawa Anwar sangat berbahaya. Saya minta Anwar meminta maaf kerana beliau mempunyai 'penyakit'.

''Tidak guna kita bersubahat dengan individu sebegini. Saya juga kasihan terhadap apa yang menimpa sahabat saya. Kita jangan beri peluang kepada Anwar dan bagaimana kita boleh menerima seorang ketua yang 'berpenyakit' sebegini?,'' ujarnya.

Sementara itu, Profesor Pendidikan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, Prof. Datuk Dr. Sidek Baba mengulangi kenyataannya sebelum ini yang bertindak meninggalkan Anwar selepas menyiasat dan menemu bual 28 individu yang mempunyai kaitan dengan pemimpin pembangkang tersebut.

Bermula dengan bekas Mufti Wilayah Persekutuan sehingga kepada Datuk Zulkifli Noordin dan Senator Mohamad Ezam Mohd. Noor yang turut 'membuang' Anwar, semuanya memiliki alasan tersendiri mengapa mereka berbuat tindakan sedemikian.

''Selepas siasatan itu, saya mengambil keputusan untuk meninggalkan Anwar. Selama 30 tahun saya berkawan dengan beliau dan saya tinggalkan beliau kerana masalah integriti moral serta hubungannya dengan pelobi asing. Pakar rujuk saya adalah Dr. Chandra.

''Masih terakam dalam hansard Parlimen pada 1997, Karpal Singh kata Anwar seorang peliwat. Tetapi kini Pengerusi DAP itu pula kata Anwar layak menjadi Perdana Menteri. Itu belum lagi soal kalimah Allah yang menyaksikan Anwar bersekongkol dengan pakatan pembangkang dan inilah sebabnya saya harus menolak Anwar,'' tegasnya.

Kesimpulannya? Pengikut-pengikut PR diakar umbi harus mengikut jejak langkah pemimpin kanan yang sama-sama berjuang bersama Anwar satu masa dulu dan mereka ini lebih mengenali Anwar daripada anda semua!!!

Tolak PR!!!



Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

Saturday, 27 April 2013

#PRU13 - Panas!!! Rumah MB Perak Kena Serang Dengan Golongan Muda @ZambryAbdKadir #Vote4BN

Semalam berlangsungnya majlis ramah mesra dan jamuan makan malam BNYV Perak bersama YAB DS Dr. Zambry Abd Kadir bertempat di Kediaman rasmi beliau.

Dalam majlis tersebut MB Perak menyatakan perasaan bangga dan terharu terhadap sukarelawan golongan muda yang begitu perihatin dengan membantu untuk memastikan kemenangan BN di negeri Perak dalam PRU13 ini.

Ini jelas menunjukkan sikap keterbukaan pemimpin tertinggi di negeri Perak dengan mengadakan sesi dialog bagi mendengar rintihan dan cadangan daripada golongan Gen Y ini.

Turut sama hadir dalam majlis tersebut ialah tulang belakang BN Perak iaitu saudara Ketua Pemuda BN negeri Perak @azwanbro yang begitu komited bagi merialisasikan kemenangan BN di negeri Perak dalam PRU13 nanti.

Syabas dan tahniah kepada BNYV negeri Perak yang berjaya mengumpulkan ribuan sukarelawan muda di seluruh pelusuk negeri Perak pada majlis malam tadi.




Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

Friday, 26 April 2013

#PRU13 - Fitnah!!! Apa nak jadi ni, Mujahid pun Main Belakang???

Tg. Piandang - Pada pagi ini ada gerakan dari puak macai Pas yang mengedarkan risalah dan surat jemputan kononnya satu majlis perbahasan manifesto akan diadakan pada malam ini, 27 April 2013 jam 9.15 malam di Dataran Pekan Selasa, Taman Kerian diantara calon Pas Dato' Dr Mujahid Yusof dan calon BN Mua'amar Ghadafi Jamal Datuk Wira Jamaludin. Moderatornya pula ialah Tuan Haji Mohd Azmi Abdul Hamid, Presiden NGO Teras.

Macai Pas ini mengedarkan surat ini kepada seluruh kedai di pekan Tg Piandang dan juga kepada pengunjung - pengunjung yang mengunjungi warong untuk membeli sarapan pagi dan juga di pasar pagi serta di pasar ikan dimana kawasan yang menjadi tumpuan ramai.

Apakah maknanya semua ini?

Sedangkan kedua-dua pihak calon telah bersetuju dan sedia maklum yang perbahasan itu tidak mendapat persetujuan kata sepakat kerana semua calon begitu sibuk dengan berkempen dan mendekati pengundi.

Sebelum ini juga, calon BN P057 telah menolak secara baik perlawaan penyandang kerusi P057 dari Pas untuk berdebat, dalam masa yang sama calon BN bagi kerusi P057 telah membuat tawaran dan pertimbangan semula untuk berdebat selepas selesai PRU13.

Bagi pendapat selongkar, apa faedahnya kepada rakyat dalam perbahasan ini???

Bukankah pemimpin atasan PR telah menyatakan bahawa manifesto "bukan janji"???

Jadi kenapa pulak si Mujahid ni nak adakan perbahasan manifesto? Cuba para pengundi sekalian fikirkan! Bukankah ini semua satu tindakan untuk menutup helah dan temberang PR di Parlimen P057?

Apa yang Pas dah buat untuk kesejahteraan rakyat di Parlimen Parit Buntar???

Mungkin juga PR cuba untuk menarik dan mendapatkan "crowded" kerana sekarang ini pengundi dan penyokong Pas seolah-olah sudah bosan dengan ceramah pembohongan Pas dan sering kali ceramah yang dianjurkan Pas tidak mendapat sokongan kehadiran yang ramai seperti tahun 2008.

Situasi ini menyebabkan tin milo Pas menjadi ringan dan perbelanjaan untuk berkempen dalam PRU13 ini juga menjadi terhad!

Ayuh semua pengundi di Parlimen Parit Buntar, kita tolak PR dan undi anda adalah untuk BN!!!

Mujahat munafik!!!


Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

Thursday, 25 April 2013

#PRU13 - Abby Abadi dah mula menggatal dengan Ustaz Azhar Idrus... #TolakPR #Vote4BN

Dah mula dah...ulat bulu dah nak naik daun...

Apa nak buat...lama dah menjanda si Abby ni, sekarang cuba nak ayat Ustaz Azhar Idrus dengan bunga-bunga cinta, ayat sayang- sayang.

Padanlah dengan UAI ni sorang ustaz yang tak kurang gatalnya juga!!! Tengok tu gaya posingnya! Mana si janda gersang ni tak terpikat? Sampai kasut yang UAI pakai pun dia ambil pot!!!

Aduhhh...donia-donia!!!

P/s :- Ustaz dengan Ostazah dua orang ni tak takut ke nanti keluar pulak aksi skandal seks gandingan tut tut...
(Jangan nanti dikatakan konspirasi UMNO pulak!!!)



Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

#PRU13 - Pakatan Rakyat mendokong Islam?

"Sudah terang lagi bersuluh". "Cakap tak serupa bikin". "Janji dicapati". Itulah pepatah yang boleh dikatakan kepada mereka itu( PR ).

Jom timbang-timbang apa yang PR rakyat dah buat dalam memertabatkan Islam.

~ Isu Kalimah Allah - semua agama di Malaysia boleh menggunakannya.
~ LGBT - PR mendokong seks bebas dan menyumbang kearah gejala sosial dan salah laku seks songsang.
~ Skandal seks - Pemimpin tertinggi PR kantoi isu video seks yang tersebar luas ( PKR dan PAS ).
~ Reformasi - Membuat perhimpunan dan kekacauan ketenteraman awam.
~ Hasutan - Menghina Raja-Raja Melayu
~ Hukum Islam - Mengelirukan rakyat dengan fatwa sesat " solat orang UMNO tidak mendapat pahala, undi PAS masuk syurga"
~ Munafik - Janji dicapati " Manifesto bukan janji"

Cukup sudah setakat ini dan selayaknya rakyat Malaysia dan pengundi menolak PR dalam PRU13 ini!!!


http://youtu.be/M8HHZ4icrfg



Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

PRU-13 - Main ganas pulak puak - puak ni... #TolakPR #Vote4BN

Kebelakangan ini, suasana politik negara menjadi panas dengan dicemari insiden letupan bom di pondok panas dan bilik gerakan oleh golongan yang tidak bermoral.

Apakah motif sebenar golongan yang bertindak ganas ini?

Kita sebuah negara yang mendokong demokrasi dan perkara sebegini tidak sepatutnya dilakukan.

Perkara begini boleh mencetuskan kebimbangan rakyat dan menyebabkan perkara yang tidak diingini berlaku.

Jangan mengundang padah pada diri sendiri dan negara demi ketaksuban dalam sesebuah parti politik.





Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

Wednesday, 24 April 2013

#PRU13 - Mengapa kita harus memilih PR???

Kita harus memilih PR dalam PRU ke 13 kerana???



Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

Tuesday, 23 April 2013

#PRU13 - Macam-macam ada... Sabotaj versi baru?

Baru-baru ini semasa hari penamaan calon kita dapat melihat senario parti politik tanahair kita, ramai calon yang bertanding diatas tiket BEBAS.

Mengapa perkara begini berlaku?

Banyak kenyataan dan pendapat yang telah dikeluarkan. Antaranya mengatakan ahli parti melepaskan geram kerana nama mereka tidak dicalonkan oleh pemimpin tertinggi parti masing-masing...

Apa pun pendapat yang dilontarkan Selongkar dapati semuanya berunsur negatif !!!

Pada pendapat Selongkar, perkara ini terjadi disebabkan oleh calon yang diletakkan oleh parti disesuatu kawasan tersebut mempunyai peluang yang tipis atau mempunyai ruang yang banyak untuk tewas.

Maka, demi mengekalkan dan merampas sesuatu kerusi DUN atau Parlimen, perkara tersebut mesti dilakukan demi mengalahkan parti pihak lawan!

Disini jika diperincikan, walaupun bertanding diatas tiket bebas namun calon boleh membuat pilihan untuk menyokong mana-mana parti apabila menang kelak.

Calon yang dipilih oleh parti juga tidak semestinya disukai secara majoriti oleh pengundi di tempat tersebut!

Sudah jelas terbukti apabila 2008 parti BN dan PR mengalami satu senario politik yang luar biasa.

Mengapa ini berlaku? Adakah calon yang lalu masih dikekalkan? Atas dasar apa calon yang telah tewas pada musim yang lalu kini diangkat semula? Jika calon muka baru diangkat, apa penilaian kredibiliti calon tersebut?

Banyak lagi persoalan dan persepsi yang boleh menjadi penentu kepada keputusan PRU13 pada 05hb May 2013 nanti.

Kepada semua calon-calon yang bertanding, selongkar mengucapkan selamat bertanding dan ingatlah kepada pengundi kita mengharapkan kemenangan!!!

Dekatilah pengundi sebaiknya...




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Monday, 22 April 2013

#PRU13 - kempen Pas penuh cacian... #TolakPR #Vote4BN

Sememangnya dari dulu lagi puak macai Pas ini dalam berkempen penuh dengan caci hamun.

Beginilah budaya yang mereka dapat ikuti dalam parti Pas tanpa mendapat teguran oleh Nik Aziz.

Mana tidaknya, jika kita perhatikan kebanyakan ceramah-ceramah Pas tidak terlepas dengan caci hamun dan fitnah berpanjangan.

Beginilah ilmu yang diterapkan dalam parti Pas. Segalanya terbukti dengan jelas dan nyata!

Maki hamun, fitnah, pembohong, skandal dan sebagainya yang tidak mencerminkan seorang muslim yang sejati.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Thursday, 18 April 2013

#PRU13 - Majlis pengenalan calon Parlimen Parit Buntar - P057, Dun Titi Serong - N08 dan Dun Kuala Kurau - N09

Parit Buntar - Sesi pengenalan calon bersama Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Parit Buntar 4 peringkat berlangsung di Pejabat UMNO Bahagian Parit Buntar pada jam 9.30 malam tadi.

Sesi pengenalan ini dipengerusikan oleh Encik Abdullah Salleh selaku Setiausaha UMNO Bahagian Parit Buntar merangkap Penyelaras Parlimen Parit Buntar.

Calon bagi kerusi Parlimen Parit Buntar P057 disandang oleh Encik Mua'amar Ghadafi Jamal Bin Datuk Wira Hj Jamaludin, Presiden Belia 4B Malaysia.

Bagi KADUN Kuala Kurau, calonnya pula ialah penyelaras DUN Kuala Kurau sendiri iaitu Tuan Haji Mohd Salleh Mat Disa merangkap Pemangku Ketua UMNO Bahagian Parit Buntar.

Manakala calon KADUN Titi Serong juga dipegang oleh penyelaras DUN tersebut iaitu Encik Abu Bakar Mat Ali.

Dalam perjumpaan tersebut, Majlis Tertinggi UMNO Bahagian Parit Buntar menyatakan sokongan penuh terhadap ketiga-tiga calon yang telah dipilih oleh pucuk pimpinan tertinggi parti dan berikrar akan bekerja keras bagi merampas kembali ketiga-tiga kerusi yang disandang oleh PR didalam Parlimen Parit Buntar.

Dalam pada itu, ketiga-tiga calon tersebut menyeru kepada semua yang ada didalam majlis tersebut supaya memberi teguran dan tunjuk ajar sekiranya ada perkara yang terlanjur perbuatan dan pertuturan serta terlepas pandang demi kebaikan semua bagi mencapai kemenangan dalam PRU13 pada 5 Mei 2013.

"Transformasi berjaya, rakyat sejahtera"!

Undilah calon Barisan Nasional!!!



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Wednesday, 17 April 2013

Pengetua Terlampau di SMA Shamsul Maarif Al Wataniah

Tg. Piandang - Apa nak jadi ni dengan seorang pendidik dan pengetua di SMA Shamsul Maarif Al Wataniah di Tanjung Piandang?

Selongkar di maklumkan oleh sebilangan ibu bapa pelajar yang menuntut di sekolah tersebut bahawa Pengetua di sekolah tersebut yang bernama Hasmuni telah mengarahkan para pelajar membaca akhbar Harakah sebagai aktiviti wajib.

Apakah maksud semua ini?

Bukankah ini satu pendekatan yang menyalahi etika seorang pendidik iaitu berpolitik disekolah dan kepada pelajar?

Sepatutnya sebagai seorang pendidik perlu menerapkan nilai-nilai murni kepada pelajar-pelajar tersebut dan bukannya membawa para pelajar kekancah politik PAS!

Dah terdesak sangat ke parti Pas ni?

Perkara ini sangat serius dan perlu diambil perhatian oleh pihak yang berkenaan!!!

Hasutan ini boleh memberi kesan buruk kepada pewaris generasi masa hadapan dan negara...



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tuesday, 16 April 2013

Bongkar!!! C.N Af Ghani di Bagan Serai #TolakPR #Vote4BN

Perjuangan Pas pada hari ini sudah tidak releven lagi dengan konsep asalnya dalam memperjuangkan agama Islam.

Bagi mencegah kemungkaran tersebut C.N Af-Ghani bangkit dan menjelajah ke seluruh pelusuk tanah air untuk membongkar serta menentang penyelewengan akidah yang telah serta bakal dilakukan oleh PAS.

Dato Sham Sahat, ADUN Alor Pongsu menyambut baik kehadiran
Cikgu Non (Penulis Buku Kafirkah Aku & Asam Pedas) dalam ceramah beliau pada 13/4/2013 (sabtu) Jam 9.00 malam bertempat di Dewan Taman Serai Permai, Bagan Serai.

Dasar perjuangan Pas telah dilanggar oleh pemimpin yang rakus dengan kuasa politik! Dan nafsu yang memberontak untuk menjadi calon dalam PRU13 bagi mencapai matlamat ke Putrajaya.

Fasal ke-2 PAS - terkandung untuk membentuk kerajaan berpandukan Islam serta mendakwah org ramai menegakkan syiar Islam.

Tetapi...apa yang dah berlaku dalam Pas hari ini?

Pas bersama-sama mendokong kemungkaran LGBT! Bagaimana hudud yang diwar-warkan bakal dilaksanakan?

Pas sudah aktif memfitnah insan lain dengan melatih serta menghasut minda pemuda - pemudi negara! Apabila sebut saja Umno... Itu rasuah! Sehingga perkara tersebut sebati dan tersemat ke dalam jiwa mereka.

Adakah ini yang diajar dalam Islam?

"Hablum minannas..hablum minallah"

Semua yang benar hanya pada Pas, manakala yang salah itu semuanya UMNO.

Seolah-olah Pas adalah agama dan bukan lagi parti politik!

"Wahai manusia! Takutlah kamu kepada Allah dan jangan kamu takut kepada selainnya serta janganlah kamu menegakkan kemungkaran"!!!




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

#PRU13 - PAS semakin lemas dan tidak keruan...

Hari demi hari Selongkar lihat PAS makin menyeleweng dari dasar dan perjuangan asal mereka selepas meletakkan calon bukan Islam bagi mewakili Pas dalam PRU13.

Adakah Pas sudah ketandusan calon dari kalangan orang Islam atau ulamak?

Mungkin juga calon yang Pas cadangkan semuanya terlibat dengan skandal seperti stopa?

Wan Ismail, bekas SU Dewan Ulama PAS Kelantan juga melahirkan rasa ketidak puasan hati mengenai perkara tersebut!!!

Tolak Pas = Tolak PR!!!




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Monday, 15 April 2013

PRU13 - lagi kes PKR saman Media! #tolakPR

Apa lagi ni? Si Rafizi Ramli yang mewakili Parti PKR tak habis-habis dengan nak saman media!

Cakap tak serupa bikin!! Beginikah seperti yang diwar-warkan yang PKR ni mesra media dan mendokong kebebasan bersuara???

Apabila perbuatan mereka didedahkan kepada rakyat, mula dah nak saman sana dan sini! Dah takde modal ke?

Kita pengamal media dan aktivis siber tidak gentar dengan ugutan saman PKR itu demi menegakkan kebenaran dan membongkar penipuan PKR!

Maka, dengan semangat saman tersebutlah membuatkan kita sebagai aktivis siber akan terus membongkar isu bos beliau iaitu Anwar Ibrahim!

Disebabkan itu, dalam PRU13 calon PKR harus ditolak! Sempena nama singkatannya "PKR = Parti Kena Reject"! Kita harus tolak mereka dalam pengundian PRU13!!!




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Sungguh kejamnya berada dibawah pemerintahan BN-UMNO!!!

Kenapa saya memilih untuk duduk dibawah pentadbiran BN?

Pernahkah anda sebagai rakyat hidup di bawah wakil rakyat BN dan PR?

Saya pernah! Wakil rakyat DUN saya sekarang adalah dari PAS. Masyarakat di sini telah melihat perbezaan yang begitu ketara di antara wakil rakyat UMNO-BN sebelum ini dengan wakil rakyat PAS sekarang ini.

Inilah kali pertama masyarakat di DUN Titi Serong dan DUN Kuala Kurau mempunyai wakil rakyat yang tidak mengunjungi masjid dan surau termasuk surau-surau PAS dan mengimamkan solat termasuk yang bacaannya kuat iaitu maghrib dan Isyak.

Masyarakat di sini juga dapat melihat wakil rakyat yang dulunya BN-UMNO yang biasa dengan permasalahan rakyat dan mesra rakyat, pagi bersarapan di kedai kopi sambil berbual dengan masyarakat setempat.

Kini semuanya telah tiada lagi dibawah pentadbiran wakil rakyat daripada PR (PAS dan PKR)!

Selepas sahaja memenangi kerusi di Parlimen Parit Buntar(Pas), Dun Titi Serong(Pas) dan Dun Kuala Kurau(PKR) pada PRU12 yang lalu, mereka ini YB daripada PR hilang menyepi entah kemana meninggalkan permasalahan setempat kepada rakyat!

Beginikah wakil daripada rakyat???

Dahulunya Wakil rakyat kami daripada parti BN-UMNO boleh ditemui di setiap ada kematian. sekiranya ada kenduri pula, dia dan isterinya akan datang awal di sebelah pagi untuk menolong kerja-kerja di rumah kenduri. Selain daripada itu, saya sendiri tidak takut untuk menegurnya sekiranya ada perkara yang saya rasa salah, dia juga tidak akan mengancam saya dengan kuasanya atas teguran itu.

Adakah wakil rakyat anda seperti wakil rakyat saya daripada BN?

Jujurlah pada diri anda!!!



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PRU13 - Senarai nama penuh calon BN Perak...

Hari ini PM DS Najib telah menyerahkan senarai penuh nama calon kepada ketua perhubungan negeri masing-masing.

Perak diwakili oleh DS Dr Zambry Abd Kadir. Dalam pada itu, calon BN di negeri Perak akan diumumkan dalam masa terdekat ini dan maklumat yang diterima mungkin malam ini.

Jadi, kepada mereka yang namanya tidak tersenarai sebagai calon, janganlah berputus asa! Teruskan agenda perjuangan untuk parti BN demi memertabatkan agama Islam.

Tahniah kepada yang berjaya menjadi calon dalam PRU13 ini, berjuanglah dengan bersungguh-sungguh dan seikhlasnya!

Ingat!!! Ini adalah amanah RAKYAT!!!



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Sunday, 14 April 2013

#PRU13 #Tolak PR - Nak hapuskan tol konon!!!

Hapuskan tol??? Dok pembohong rakyat apa lagi ni???

Semasa kempen PRU12 yang lalu PR telah menjanjikan dalam manifesto sekiranya PR memerintah di Pulau Pinang, tol Sungai Nyior akan dihapuskan, tol jambatan Pulau Pinang juga akan dihapuskan.

Sampai sekarang, apakah tindakannya apabila PR memerintah di Pulau Pinang???

Ops..selongkar terlupa pulak yang manifesto PR bukan janji...

Tol masih lagi dikenakan ditempat yang disebutkan!

Sekarang dalam kempen PRU13 masih lagi nak cakap tentang penghapuskan tol?

Rakyat dah sedar dengan penipuan PR ni. Jadi, dalam PRU13 ni PR mesti kita HAPUSKAN!!!



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PAS menyeru ahli bekerja keras ke kerja pekeras...? #tolakPR

Dewan pemuda Pas menyeru demi mencapai matlamat ke Putrajaya semua kena bekerja keras dan maklumkan kepada pengundi!

Untuk makluman pengundi, sememangnya Pas ni bekerja keras terutamanya Setiausaha Agong Parti Islam Se-Malaysia Datuk Mustafa Ali yang bekerja cukup keras sehingga boleh turun padang "cop nyok" demi mencapai matlamat klimaks beliau!

Kebanyakan aktivis siber dah maklumkan kepada pengundi diluar sana tentang matlamat menghalalkan cara tersebut. Jadi, dewan pemuda Pas pusat usahlah risau tentang itu lagi!!!




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Saturday, 13 April 2013

Gelinye... Lagi Skandal Lucah Di Pentas PAS!!!

UMNO dengan politik lucah? Mengapa ini terjadi?

Ini bukan kerana mereka itu lawan politik kepada UMNO, tetapi UMNO membongkar skandal seks Parti Pakatan Rakyat kerana mereka ini sering mengwar-warkan bahawa PR membela nasib rakyat dan memperjuangkan syiar Islam!!!

Jadi, bagaimana seorang pemimpin Islam yang mengatakan beliau memperjuangkan Islam boleh melakukan perkara terkutuk tersebut yang dilarang dalam agama Islam?

Maka, menjadi kewajipan kepada UMNO untuk membongkarkan sifat-sifat munafik puak-puak ini, yang kononnya memperjuangkan hukum Islam! Supaya rakyat diluar sana tidak lagi akan tertipu dengan dakyah puak-puak ini!

Sememangnya Pas sudah tersesat dengan lisan dan perbuatan!

Apa komen Nik Aziz???



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Terbaik! Penjawat Awam diseru agar tidak menyokong Pakatan Rosak...

Seluruh penjawat awam di Malaysia diminta untuk mempertahankan kerajaan yang sedia ada dibawah pimpinan parti Barisan Nasional.

Selama ini apa yang disuarakan hasrat hati penjawat awam telah diambil perhatian dan tindakan yang serius telah dibuat bagi memenuhi permintaan semasa untuk kesejahteraan kakitangan kerajaan.

Jadi, tiada alasan untuk kita dipengaruhi oleh pihak pembangkang dengan tidak menyokong kerajaan Barisan Nasional dalam PRU13 ini.

Harus diingat, PR sedang cuba untuk mengurangkan kakitangan penjawat awam dan penguatkuasa yang sedia ada! Maka, janganlah kita mengkianati diri sendiri dengan menyokong PR dan akhirnya kita diibaratkan memecat diri sendiri akhirnya!

"Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya"




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Habis la! Manifesto Pakatan akan tingkatkan hutang negara...

Seperti yang kita lihat Manifesto Pakatan akan tingkatkan hutang negara sebanyak 11% hingga menjadi 65% dari kadar 53% sekarang.

Situasi ini amat rumit dengan keadaan ketidakstabilan ekonomi dunia yang mengalami kejatuhan amat teruk .

Ini bakal memberi kesan terhadap aktiviti perniagaan dimana keluk permintaan dan penawaran akan menjadi songsang seperti bang Anwar.

Justeru itu kerajaan mengambil langkah positif dan selamat selain bukan "gula-gula" pilihanraya, pemberian bantuan BR1M juga tidak akan meningkatkan hutang negara.

BR1M sebenarnya sebahagian daripada usaha kerajaan untuk menstruktur semula cara menguruskan subsidi. Cara pengagihan bantuan kepada rakyat harus teratur agar mencapai kepada golongan sasaran.

Tindakan pro aktif kearah kesejahteraan rakyat Malaysia, BR1M akan diberikan setiap tahun mengikut kadar KDNK yang kita perolehi dan bukannya hanya masa pilihanraya.

Sewajarnya dengan pertimbangan serta pemberian bantuan BR1M tidak akan tingkatkan hutang negara.

Jadi, parti pakatan rakyat jangan lah nak pembohong lagi kepada rakyat diluar sana.

Sememangnya PR rasa tergugat dengan pengumuman yang dibuat oleh Perdana Menteri Malaysia kerana semuanya untuk rakyat!




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Friday, 12 April 2013

PRU13 – Perang Maya: Barisan Nasional lebih bersedia

Berbanding PRU12, BN lebih bersedia menghadapi "perang siber" PRU13 dengan penyokong-penyokong muda BN dan netizens bersama-sama bergerak menghadapi serangan pembangkang.

Ini dapat dilihat dengan perbezaan yang ketara antara hebahan internet BN & Pakatan = BN lebih banyak menyebarkan fakta, bukan fitnah.

Harapan kepada semua aktivis siber berkempen dengan bersih & adil, elakkan dari mencerca atau memaki hamun.

Sekarang ini, situasi panas PRU13 yang semakin hampir Cybertroopers Pakatan lebih gemar menggunakan bahasa kesat dan berdebat ikut emosi tanpa ada hujah berpandukan fakta.

Dimana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi?

Sama macam pemimpin diorang, cybertroopers Pakatan gemar membuli dan memutar belitkan fakta. Mereka melakukan sesuatu yang salah tetapi menuding kepada pihak lain.

Soal isu kalimah Allah, soal skandal seks Anwar, Nurul Izzah, pemimpin PKR, dan terbaru isu video seks Mustafa Ali dari Pas. Sebagai contohnya semua ini mereka yang lakukan! Apabila tersebarnya skandal dan perlakuan mereka ini, mulalah menuduh semuanya konspirasi UMNO!

Apakah pemimpin UMNO yang mengarahkan mereka melakukan perkara terkutuk itu?

Adakah Islam membenarkan ini semua?



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Benar? Apa kata Dewan Ulamak Pas? #PRU13 #TolakPR #Vote4BN #GE13

Seorang lagi aktivis PR @wanji_bakistani yang cetek ilmu agamanya cuba untuk menegakkan benang yang basah.

Ungkapan beliau :-
"Kalau nak serah bulat2 pada Allah, kena akur dgn ayat tuhan yg izinkan guna kalimah Allah"

Selongkar nak tanya, apa itu tuhan dan apa itu Allah???

Apakah zat, sifat, asma dan afa'l?




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

#PRU13 seks bebas dibenarkan - Pas dah Semakin Sesat di Alam Nyata... #GE13 #TolakPR #Vote4BN

Beginilah aktivis pecacai @Khalidismath yang bodoh dimana beliau mengatakan :-

"Musim PRU,kita bkn nk bawa idea vdeo seks.Kita nk bawa idea kbajikan & hak utk rkyt.Jgn lyan isu video tu lg. Biar BN teruskan kerja mrk"

Ini bukan masalah isu video seks tetapi ini masalah agama Islam!!!

Adakah Islam membenarkan dan menghalalkan ZINA dan seks songsang???

Parti PAS yang selama ini mengatakan mereka memperjuangkan hukum Islam di bumi Malaysia tetapi apa yang telah mereka lakukan?

Apakah ini juga konspirasi UMNO?

PAS mempersendakan Islam dan mempermainkan hukum Allah!!!

Tolak PAS dan PR adalah JIHAD Fisabilillah...



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Thursday, 11 April 2013

Panas! Video Seks SU PaS Datuk Mustafa Ali #tolakPR #vote4BN #PRU13

Islam hanya pada Parti. Depan rakyat jual fatwa jual hadis dan pejuangkan Agama.

Memang haram jadah punya puak2 pas ni yang dok canang perjuangkan Islam!

Patutlah beria-ria menyokong LGBT! Rupa-rupanya...?

Dalam Bilik Hotel al kisahnya. Bagaimana Mustafa Ali mahu menafikan.Kita lihat gelagat Kepimpinan tertinggi PAS ini menafikan.

Lihat video penuh di pautan dibawah :-

http://bit.ly/14fY63j




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

#PRU13 - Alamak Tersungkor!!! Dap'igs Menyondol di Pekan Tg. Piandang...#TolakPR #GE13 #Vote4BN

Tanjung Piandang, 11 April 2013 - Dap'igs sekeluarga bertandang ke Tg. Piandang bagi memberi balang gula-gula kepada penduduk disini untuk diisikan duit bagi menampung perbelanjaan perjuangan bangsat PR disini.

Turut serta dalam ceramah politkus PR ni tidak lain dan tidak bukan lagi calon DUN Kuala Kurau saudara Yunus Pocong, calon Parlimen Parit Buntar saudara Mujahad Yusof Rawa, Ydp Parti Ajaran sesat Parit Buntar Hj Harun Hj Hashim, keluarga Dapigs Ngeh Khor Ham dan Nga Kor Meng.

Dalam ucapan keluarga Dapigs mengatakan UMNO ini Parti lancau kerat kasi lembu! Perjuangan UMNO itu rasis kerana memihak kepada orang melayu sahaja!

Berbeza dengan PR yang membawa slogan "PR for all".

Ternyata Dapigs ni telah memperbodohkan rakyat disini! DAPig adalah parti rasis kerana didalam parti Dap berapa ramai melayu dan India yang memegang jawatan exco?

Bagaimana keputusan dalam GEC?
Berapa ramai melayu dan india yang diberi tempat dalam kepimpinan parti Dap?

Parti DAP hanya untuk keluarga sahaja!!!

Dalam ceramah tersebut, seperti biasa kutipan duit dari rakyat akan dilakukan tapi kali ini bukan dengan tin milo sebaliknya balang gula-gula diedarkan bagi mengisi wang rakyat yang majoritinya bekerja sebagai nelayan dan pesawah.

Lagi bukti rakyat digula-gulakan oleh PR!!!

Inikah yang dikatakan membantu rakyat? Walaupun PR berjaya menawan kerusi Dun Kuala Kurau, Dun Titi Serong dan Parlimen Parit Buntar! Dimanakah peruntukan untuk rakyat???

Sebaliknya mereka menekan dan menindas rakyat untuk kepentingan politikus mereka dan hasilnya pada malam ini mereka berjaya membawa balik wang rakyat di Tg Piandang sebanyak RM 4K dalam masa 2 jam!

Apa yang rakyat dapat? Berhabis duit ada la!!!

Jangan jadi bodoh weii!! Tolak PR dan UNDILAH BN dalam PRU13!!!



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Keadaan di Sabah mula kembali normal #PeaceSabah #Pahlawanku #ESSZONE #LahadDatu #OpsDaulat

Keadaan semasa di Sabah kembali tenang seperti sebelum pencerobohan berlaku di Lahat Datu.

Tahniah kepada kerajaan Malaysia kerana berjaya mengekang kemaraan penceroboh di Lahat Datu tersebut.

http://www.youtube.com/watch?v=xIErKf3CTO0


Setelah Ops Daulat berjaya menggempur penceroboh-penceroboh Sulu di Sabah, keadaan di Sabah mula kembali normal dan keselamatan rakyat di daerah-daerah yang terlibat mula terjamin semula.

Semua ini atas usaha dan kecekapan pihak berkuasa kita yang mengawal dan membanteras musuh negara.

Kini sekolah-sekolah dibuka semula, kerajaan juga bantu bina semula rumah-rumah yang musnah di Lahad Datu. Beginilah tandanya keprihatinan kerajaan terhadap rakyat. Bukan macam puak PR hanya pandai bercakap mengarut je!!!

Strategi jangka masa panjang, seterusnya Penubuhan ESSZONE sememangnya untuk jamin keselamatan Sabah & Malaysia pada masa hadapan.


http://www.opsdaulat.com/



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Ribuan Rakyat Parlimen Parit Buntar Hadir Ceramah Pas!!! #BetterNation #TolakPR #GE13 #PRU13

Titi Serong, 6 April 2013 - Pusat Tarbiah Pas Titi Serong suram dengan bilangan kehadiran semakin berkurangan.

Penduduk-penduduk Parlimen Parit Buntar dan DUN Titi Serong mula sedar siapa sebenarnya Mujahid Yusof Rawa, Mahfuz Omar, Ust. Abu Bakar Hussain dan pemimpin Pas Parit Buntar Haji Harun sehinggakan ceramah mereka di kawasan parlimen sendiri tidak mendapat sambutan seperti PRU12 yang lalu.

Adakah ceramah tak dapat sambutan juga sandiwara UMNO, YB PAS?

Penceramah undangan Pas Ah Beh dari Kelab Penyokong Pas Perak, juga telah mencetuskan kontroversi dengan membaca ayat-ayat Al-Quran dan menghina orang melayu yang ingkar pada tuntutan dan ajaran Pas.

Ustaz Ah Beh yang diberi gelaran oleh YDP Pas Parit Buntar Hj Harun telah membuatkan orang ramai terutamanya penyokong Pas lari keluar meninggalkan majlis kerana dilihat Pemimpin Pas semakin sesat dengan membiarkan kafir Harbi mempersendakan serta menghina agama Islam dan umat Islam di Parlimen Parit Buntar!

Jadi, kepada penyokong Pas di Parlimen Parit Buntar, ayuh kita sama-sama tolak PR ( PAS dan PKR ) dalam PRU13 ini demi Agama Islam, Bangsa Melayu dan Negara Malaysia!

Bagilah sokongan yang padu kepada BN dalam PRU13 ini demi jihad yang sejati dari dulu, kini dan selamanya. InsyaAllah...





Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Wednesday, 10 April 2013

Wow!!! Kekayaan Anwar dan Ibrahim Sekeluarga #tolakPR #vote4BN #GE13 #PRU13

Selongkar ingin berkongsi info dengan pembaca daripada Arrifin Hussin fb :-

Soalan dan Jawapan Papa Gomo....tak mau saman ka...Dato Seri Anwar Ibrahim....ki ki ki....selalunya...u ulang..I saman...awat diam membisu....awat ceq weiiii.....ki ki ki

1)Berapa Aset Kekayaan yang dimiliki Datuk Ibrahim Abdul Rahman Bapa kepada Anwar Ibrahim

Bapa Anwar Ibrahim, Datuk Ibrahim Abdul Rahman merupakan seorang rakyat biasa yang bukannya terdiri daripada susur galur bangsawan mahupun orang orang kaya. Bapa Anwar juga bukanlah seorang saudagar intan berlian mahupun permata apatahlagi seorang ahli perniagaan Koporat mahupun keparat.

Kemasukkan Anwar Ibrahim ke dalam kerajaan yang dikutip oleh Tun Dr Mahthir daripada ABIM telah membuatkan Anwar Ibrahim menjadi KAYA dalam sekelip mata. Bukan sahaja Anwar Ibrahi menjadi mewah malah bapanya Ibrahim sendiri secara tiba tiba mempunyai aset yang berbilion bilion apabila Anwar Ibrahim memegang jawatan Menteri Keewangan.

Dibawah ini adalah senarai aset milik Datuk Ibrahim Abdul Rahman bapa kepada Anwar Al Juburi.

Datuk Ibrahim Abdul Rahman, mempunyai kepentingan perniagaan yang besar mewakili Anawar dengan menjadi lembaga Pengarah lebih daripada 50 syarikat dan pemegang saham hampir 20 syarikat. Beliau terus menjadi atau telah pada lembaga syarikat awam tersenarai sewaktu Anwar Ibrahim menjawat jawatan Menteri Keewangan dan Timbalan Perdana Menteri seperti:

Pengkalen Holdings Bhd,
Pengkalen Capital Bhd,
OI Corporation Bhd,
Pan Malaysia Industries Bhd,
Nissan Industrial Oxygen Bhd
Zaitun Bhd
Boral Concrete (Malaysia) Sdn. Bhd;
Holdings Sdn Ibrus. Bhd;
MS Pembinaan dan Kejuruteraan (M) Sdn. Bhd;
PPH Pembangunan (M) Sdn. Bhd;
Metromix Sdn. Bhd
Syarikat Bumiputra Sdn. Bhd.
PPH Development (M) Sdn. Bhd.
PPH Resorts Negara (Port Dickson) Sdn. Bhd.
Dan PPH Resorts (Penang) Sdn. Bhd.

Dibawah ini pula merupakan senarai Syarikat syarikat yang mana Bapa Anwar Ibrahim merupakan pemegang saham yang besar dalam sesebuah syraikat:

Nissan Oksigen Perindustrian Diperbadankan Berhad (3032500 saham);
Par Con Corporation (900,000 saham);
Perumahan Muhibah Sdn. Bhd (510,000 saham);
Sri Kibar Sdn. Bhd. (285,000 saham);
Westaflex Sdn. Bhd (200,000 saham)
Seribudi Services (M) Sdn. Bhd. (200,000 saham).

2)Dari mana pula aset Kekayaan adik beradiknya Farizan, Rani dan Marzuki? Dari langit kah?

Adik beradik Anwar Ibrahim juga merupakan rakyat biasa yang bukannya belajar tinggi mahupun jenis yang kaya Raya. Namun apabila abang beliau menjadi Menteri Keewangan adik beradik Anwar ini berubah menjadi golongan kaya yang melampau lampau.

Adiknya Rani sebagai pengarah Azam intensif Sdn. Bhd, Manakala Marzuki dinyatakan sebagai pengarah lapan syarikat. :

Teraju Dinamik Sdn. Bhd;
Knight H & D Sdn. Bhd;
Ganjaran Jaya (M) Sdn. Bhd;
Rodatra Sdn. Bhd;
Sanjungan Niaga Sdn. Bhd;
CSPM Resources Sdn. Bhd;
Wrand Tank Industries (M) Sdn. Bhd;
Lityan Holdings Bhd dan Bumijet Industries Sdn. Bhd.

Ini adalah senarai senarai aset aset yang dimiliki oleh Bapa dan adik beradik Anwar Bin Ibrahim. Aset aset yang mempunyai nilai berbillion billion ringgit yang mana ianya berlaku apabila Anwar Ibrahim menjadi Menteri Keewangan pada waktu lalu.

Apakah Anwar Ibrahim BERSIH? Jika beliau bersih mengapa tidak menyatakan kepada rakyat Malaysia darimana kekayaan yang ada membuatkan keluarga beliau mampu memiliki aset yang berbillion billion ini dalam sekelip mata?

Apakah Anwar dan Keluarga nya MENABUNG SEJAK KECIL sehingga mampu memiliki memiliki aset yang berbilion billion ini?

Lu mau tunggu apa? Tolak Anwar- tolak PR!!!


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

#PRU13 - Si Lambai Nizar Jamaludin Kikis Duit Rakyat Di Parit Buntar #tolakPR #vote4BN

Parit Buntar, 5 April 2013 - Bertempat di dataran purnama Pas, Nizar Jamaludin atau lebih dikenali dengan gelaran Si Lambai ini didapati berkali-kali membohongi dan menggula gulakan rakyat di Parlimen Parit Buntar. Ceramah tersebut semata mata untuk melencongkan wang daripada orang ramai untuk kegunaan calon Pas dalam kempen PRU13.

Dalam ceramah tersebut, beliau menjual Najib dan Altantuya bagi meraih lebih sumbangan daripada penyokong yang bodoh dan diperbodoh itu! Dalam kekeringan modal untuk berkempen sekali lagi si lambai ini memperdagangkan pula nama Tun M dengan gelaran mursyidul am UMNO.

Apa nak jadi si lambai ni? Bekali kali menyeru dan memaksa rakyat di Parlimen Parit Buntar supaya memberi sumbangan lebih untuk kempen Pas Parit Buntar dalam PRU13 ini! Tidak cukup setakat itu, si lambai ini menyeru lagi agar sesiapa yang kekurangan wang derma pada waktu ini boleh lah "Bank-in" kedalam akaun bank Islam seperti no akaun yang akan diedarkan untuk tindakan seterusnya. Jangan bagi alasan tak bagi duit pulak! Seru si Lambai ini kepada mereka yang tiada wang pada malam tersebut.

Alahai orang Parit Buntar, dah banyak sangat ke duit tu? Dengan sewenang wenangnya bagi pada Pas untuk kegunaan berkempen oleh calon Pas di Dun Titi Serong Ustaz Abu Bakar Hussain? Cukup ke barangan keperluan dirumah tu yang menjadi kewajipan kita?

Kalau calon Pas yang bertanding semuanya menggunakan dana daripada rakyat setempat, kenapa Pas Parit Buntar tidak mengetengahkan calon anak tempatan? Apa bagus sangatkah calon luar atau Ustaz Abu Bakar Hussain ini sehingga tiada tandingannya orang di dalam Parit Buntar?

Kalau beginilah situasi atau cara politikus puak Pas ini, selongkar pun mahu jadi calon Pas dalam PRU13 ni! Menang boleh lari luar kawasan ( makan gaji buta ), kalah pun tidak merugikan apa-apa kerana bukan duit poket kita yang habis !

Fikir-fikirkan lah wahai rakyat dan pengundi didalam Parlimen Parit Buntar! Jangan kita diperbodohkan oleh Parti Ajaran Sesat tersebut!

Ingat satu perkara yang Pas sanggup membenarkan Kalimah Allah di guna pakai oleh agama lain! Perkara ini berlaku disebabkan oleh kepentingan politik Pas yang terpaksa tunduk oleh desakan DAP sial, bangsat dan celaka itu!!!

Pas juga kita telah dibangsatkan oleh mereka!!!

Ayuh, tolak PR ( PKR dan PAS ) dalam Parlimen Parit Buntar!

Bagi mandat penuh kepasa BN untuk Barisan Nasional membawa kesejahteraan kepada panduduk di Parlimen Parit Buntar.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tuesday, 9 April 2013

#PRU13 - Terlondeh Habis Anwar Dan Mat Sabu Di Titi Serong...

Titi Serong - Bertempat di Balairaya Tebuk Haji Musa, Anwar Ibrahim dilondeh habis habisan oleh bekas pengikut kuat beliau Saudara Shamsul Hidayat mantan Ketua Penerangan AMK Malaysia dan Saiful Ambar ,peguambela Anwar.

Majlis ceramah bertajuk:-
GELOMBANG ANAK MUDA. " KITA TALKINKAN PENGKHIANAT BANGSA....

Turut hadir dalam ceramah tersebut adalah Penyelaras DUN Titi Serong Abu Bakar Mat Ali, Ketua Pemuda UMNO Bahagian Parit Buntar Suhaimi Abdul Hamid, Presiden Gerakan Belia 4B Malaysia Mua'amar Gadafi Jamal dan seluruh kepimpinan tempatan.

Seperti yang kita sedia maklum dua nama pemimpin PR Anwar dan Mat Sabu ni sememangnya banyak mencetuskan onar dan duri di Malaysia ini. Tak perlu disebut satu persatu onar yang mereka telah buat kerana rakyat sudah tahu.

Dalam kesempatan majlis tersebut Abu Bakar Mat Ali selaku Penyelaras Dun Titi Serong dalam ucapannya menyeru para pengundi di Dun Titi Serong supaya keluar beramai ramai pada hari mengundi bagi memastikan kemenangan berpihak kepada Parti BN.

Beliau merayu kepada para pengundi supaya fokus kepada PRU13 ini dan lupakan sementara sengketa yang ada supaya kita tidak merempat dibumi sendiri dik kerana pergaduhan sesama kita pada hari ini! Selagi atas tiket BN, kita akan terima sesiapa juga calon yang ditetapkan oleh pucuk pimpinan di kawasan kita!

Itu ikrar beliau di Titi Serong tanpa ada syak wasangka lagi tentang pendirian beliau mengenai senarai calon yang bakal diumumkan oleh pucuk pimpinan parti dalam masa beberapa hari lagi.

Beginilah pemimpin yang kita cari! Tanpa mementingkan agenda peribadi. Walaupun beliau tewas dalam PRU12 yang lalu, namun agenda kesejahteraan rakyat tetap beliau utamakan dan usaha serta kerja keras beliau itu banyak membuka mata pihak kawan dan juga lawan.

Tahniahlah kepada saudara Abu Bakar Mat Ali kerana berjaya memberi kesedaran kepada pengundi di Dun Titi Serong.

Pengundi di Dun Titi Serong tiada pilihan lain lagi kerana Pas telah ditalkinkan kini yang tinggal hanyalah BN.

Undilah calon BN dalam PRU13!!!



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

#PRU13 - Khalid Gagap Sokong UMNO

Satu lagi retorik MB Selangor dan bodoh sombong yang terserlah.

Khalid akhirnya akur kepada kata-kata PM supaya Dewan Undangan Negeri dibubar dan pilihanraya akan diadakan serentak dengan Parlimen Malaysia.

Mana kenyataan MB Selangor yang lalu yang kata nak bubar DUN berasingan?

Dah le tu...tak payah nak gula-gulakan rakyat dengan membuat kenyataan yang bertentangan dengan kerajaan BN!

Pendirian PR memang tidak teguh!!!

Cakap tak serupa bikin! Bunyi saja lebih!!!



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Monday, 8 April 2013

Apa nak jadi la depa ni! Bertelagah Tak Habis-Habis!!! #PRU13 #GE13 #vote4BN

3hb Labis, ahli bawahan DAP rasa tidak puas hati kerana calon kerusi Parlimen Labis didatangkan dari calon payung terjun, dijangka bantahan semakin kuat dan meningkat!

Pada hari Sabtu lepas lebih 50 ahli DAP Chaah dari kalangan pelbagai kaum semasa adakan ceramah politik membuat kacau menaikkan kain rentangan bantahan, walaupun pemimpin DAP sepatutnya mahu halakan sasaran untuk menghentam BN, apa yang China Press lihat dari segi maklumat itu, disebabkan isu pencalonan telah menyebabkan dalaman DAP berbalah sengit.

Mengikut maklumat, pemuda DAP membantah pencalonan itu kerana tidak dapat restu dari jawatankuasa gabungan DAP negeri Johor, buat masa ini mereka melancarkan penapaian bantahan berkaitan langkah-langkah itu.

Kempen itu dilakukan sekumpulan orang yang sama

Bekas senator DAP negeri Selangor Dr Ramakrisnan dan timbalan pemuda DAP kebangsaan Lim Eng Guan, pada 2 tahun lepas telah mengadakan aktiviti di kawasan peti undi di situ, mengikut laporan dari gabungan DAP negeri Johor, jika tidak ada halangan mereka berdua masing-msing akan bertanding di kerusi Parlimen Labis dan kerusi DUN Bekok.

Kain rentang itu tertulis "We Want Lim Guan Eng But Not Lim Eng Guan", dengan jelas mereka datang untuk menghentam Lim Eng Guan.

Oleh kerana pihak bawahan DAP telah memilih calon bertanding untuk DUN Bekok datangnya dari Chaah, sebab itu ceramah politik pada malam tersebut yang di Chaah menyebabkan pemuda-pemuda DAP membantah dan rasa tidak puas hati, mereka lakukan tunjuk perasaan disasarkan kepada Lim Eng Guan.

Selain dari tindakan itu, pada 19 Februari juga ada orang di Labis, Bekok dan Chaah menaikkan kain rentang terpapar perkataan "kami mahu calon dari kalangan orang Cina di Parlimen Labis", selepas itu kain rentang tersebut diturunkan segera oleh DAP.

Mengikut maklumat dari ahli bawahan DAP, tindakan seperti di atas itu adalah dari sekumpulan orang yang sama.

Terjemahan:
Sulaiman Koh Abdullah
05 April 2013
040413007430 karakter
---!!!---



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Mengapa Perlu Pilih BN??? #Vote4BN #manifestoBN #GE13 #PRU13

Lebih banyak peluang pekerjaan terutama kepada golongan muda ditawarkan oleh kerajaan BN berbanding "manipenipu PR"!

UNDI BN! Tiada ragu, tiada tersembunyi semestinya " Janji Di Tepati"!




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Sunday, 7 April 2013

Apa dah jadi? Lagi PKR Indera Mahkota Lumpuh, 300 Ahli Keluar Parti #GE13 #PRU13

Tidak dapat dinafikan kemelut yang melanda Parti Keadilan Rakyat di Negeri Pahang pada ketika ini semakin bertambah buruk hari demi hari.

Sejak bermulanya insiden 'Boo...' dari kalangan ahli - ahli PKR sewaktu pengumuman yang dibuat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, kini timbul pula masalah lain.

Jika sebelum ini, kita dapat lihat dengan jelas bagaimana kepimpinan Datuk Fauzi ditolak kepimpinan Negeri apabila Azan Ismail meletakkan jawatan.

Kemudiannya, beberapa ahli PKR Paya Besar turut mengikut jejak langkah Azan dan bertindak secara drastik untuk keluar dari parti tersebut.

Jelas, kepimpinan Datuk Fauzi bukan baru ini menjadi bahan pertikaian tetapi sejak awal beliau melangkahkan kaki keluar dari UMNO lagi.

Ramai yang mempersoalkan, dimana kredibiliti Datuk Fauzi sebagai seorang pemimpin? Beliau bukan seorang Ketua Cabang. Bagaimana beliau boleh jadi Pengerusi Negeri?

Sewajarnya, sebagai seorang Ketua Umum, perkara sedemikian akan berada dalam pertimbangan Datuk Seri Anwar. Namun malangnya, perkara tersebut tidak berlaku.

Suara ahli PKR diperingkat akar umbi seolah - olah telah dipinggirkan begitu sahaja. Malah, sehingga ke hari ini, nama Datuk Fauzi masih disebut - sebut oleh Anwar.

Tidakkah itu bukti bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak lansung mendengar gerak nadi orang bawahannya sendiri? Bagaimana mungkin beliau dapat memimpin Negara kelak?

Mungkin jelak dengan cara kepimpinan sedemikian membuatkan 300 orang ahli PKR termasuk Timbalan Ketua Cabang bertindak keluar parti malam semalam.

Tindakan itu dilakukan sewaktu jamuan makan malam sempena Majlis Jalinan Kasih Kelab Pembangunan India Kuantan Pahang bersama YAB Menteri Besar semalam.

Dalam Majlis tersebut, mereka juga turut membaca ikrar taat setia dan akan menyokong Barisan Nasional yang dipimpin oleh Datuk Seri Najib Tun Razak.

Bagi mereka, hanya Barisan Nasional sahaja yang mampu untuk memperjuangkan hak serta menjaga Kebajikan rakyat terutamanya kaum India diseluruh Negara.

Selain itu, mereka juga turut menempelak kepimpinan PKR yang jelas bukan sahaja tidak mengendahkan mereka, malah turut tidak mengambil berat terhadap kaum tersebut. 

Persoalannya sekarang, jika ahli sendiri pun PKR buat tak layan, apatah lagi dengan kita orang biasa? Memang jelas perjuangan PKR bukan untuk memperjuangkan rakyat. Sebaliknya untuk kepentingan diri mereka semata - mata!!!


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

#BN4Perak PR Sabotaj Buang Bendera BN !!!

Lagi aktiviti yang tidak bermoral penyokong PR yang membuang bendera BN di PDM Parit Sungai Betul Bawah, Tg Piandang.

Kali ini 6 bendera BN didapati hilang manakala 2 batang dipatahkan.

Memang mereka ini dilatih untuk kerja-kerja keji ini. Buatlah apa pun yang penting pengundi didalam Parlimen Parit Buntar dah semakin ramai menolak PR yang banyak "menanam tebu dipinggir bibir"!

Lihat pautan dibawah :-

http://bit.ly/XlUaIQ





Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PRU13- Kerajaan BN Zalim Kepada Rakyat Malaysia #GE13 #manifestoBN #PRU13

Kerajaan BN telah menzalimi rakyat Malaysia dengan memberi BR1M sehingga mencecah angka RM1200 kepada rakyat sekiranya BN diberi mandat untuk terus mentadbir negara.

Ini yang cuba difitnahkan oleh PR kepada pengundi dan seluruh rakyat Malaysia.

Buka mata hati untuk menilai sendiri manifesto "Janji BN Kepada Pengundi".





Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Saturday, 6 April 2013

PAS Guna Wang Derma Rakyat Lahat Datu Bagi Kempen Pilihanraya #lahatdatu #PRU13 #GE13

PAS mengambil kesempatan isu di Lahat Datu Sabah dengan mengutip derma kononnya untuk tabung perajurit yang terkorban tetapi sebaliknya.

Wang hasil derma orang ramai disalurkan terus kedalam akaun parti Islam Se Malaysia PAS bagi menampung kempen pilihanraya parti tersebut.

Adakah dalam Islam membenarkan kita menipu? Dengan menggunakan nama tabung Lahat Datu, ramai rakyat diluar sana telah tertipu dengan jalan jahat Pas!

Orang ramai dinasihatkan menderma mengikut saluran yang betul bukannya atas lambang Parti yang kononya memperjuangkan Islam!

Apakah orang UMNO itu tidak Islam?



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PRU13 - Agensi SPRM Tak Boleh Pakai? #GE13 #PRU13

Agensi penguatkuasaan kerajaan akan dikurangkan dan dimansuhkan apabila kerajaan alternatif ( Penipu Rakyat ) diberi mandat dalam PRU13.

Perkara ini dinyatakan dengan jelas oleh SU Parti DAP yang juga Bekas Ketua Menteri Pulau Pinang.

Dimana ketelusan dalam sistem pentadbiran jika tiada badan pemantau dan penyiasat?

Nampak gayanya PR cukup takut dengan agensi SPRM ini kerana terbukti kecekapan SPRM dalam menyiasat beberapa kes penyelewengan oleh kroni PR sendiri.

Kita bukan negara komunis yang menggunakan kuasa vitor!

Malaysia adalah negara berdaulat dan mempunyai undang-undang bagi menjamin keselamatan, kesejahteraan dan ketelusan dalam pentadbiran.

Dengan Moto SPRM " Amanah, Tegas dan Adil ", setiap anggota telah diterap dengan kod etika bagi memastikan segala arahan dilaksanakan segera dengan penuh ketaatan dan komitmen selagi ia tidak bercanggah dengan prinsip-prinsip agama serta undang-undang dan peraturan yang diguna pakai.

LGE lebih baik duduk dalam hutan simpan Teluk Bahang kalau tak mau ikut undang-undang Malaysia!!!

Tolak Pakatan Rakyat dalam PRU13!!!




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Aku janji transformasi #GE13 #manifestoBN #PRU13

Antara aku janji Barisan Nasional kepada pengundi dalam PRU13.

Janji Di Tepati - "Rakyat Di Dahulukan, Pancapaian Di Utamakan"




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

GEGARAN!!! Stadium Putra Bukit Jalil Runtuh?

Sekali lagi PM mengumumkan imbuhan kepada menjurus kesejahteraan rakyat disahut sokongan gemuruh hampir ratusan ribu penyokong dan pengundi BN!

Itulah aku janji BN yang sememangnya popular kepada rakyat dari dulu, kini dan selamanya.

PR rakyat sudah tentunya tidak senang dengan perbentangan tersebut. Rakyat sudah maklum dengan janji dicapati PR dengan slogan " Manifesto bukan janji "!

Seharusnya para pengundi WAJIB mengundi BN dalam PRU13! BN untuk semua!

Segalanya dari rakyat kepada rakyat!!!




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Friday, 5 April 2013

PRU13 - Wajah wajah Calon Penipu Rakyat di Dalam Parlimen Parit Buntar

Wajah - wajah calon PR ( Penipu Rakyat ) di dalam P057 / Parlimen Parit Buntar.

Mujahid - Parlimen

bakar husin - Dun Titi Serong

yunus - Dun Kuala Kurau


Tolak mereka ini dalam PRU 13 yang akan datang. Selama hampir 5 tahun PR menduduki dan mentadbir di ketiga-tiga kerusi dalam Parlimen parit Buntar, apa sumbangan PR untuk kesejahteraan rakyat?

Yang ada cuma perpecahan dikalangan orang melayu disebabkan dakwah sesat yang disampaikan oleh PR terutamanya daripada PAS ( Parti ajaran sesat )!

Terbaru, Nik aziz kata sembahyang orang UMNO tidak diterima oleh ALLAH kerana UMNO menolak hukum ALLAH katanya.

Siapa yang membenarkan kalimah ALLAH diguna pakai oleh agama lain Nik Aziz woi???

Siapa yang menggadaikan maruah orang Islam dan agama Islam Nik aziz woi???

Siapa yang mendokong kemaksiatan ( LGBT ) Nik aziz woi?

Bapak borek, anak rintik! Tolak

Undi PR = Haram hukumnya!!!




Himpunan Janji 1Malaysia di Stadium Bukit Jalil sempena pelancaran Manifesto BN #ManifestoBN #APromiseofHope #Vote4BN #Najib4PM #Transformasi #BNBagus #GE13 #PRU13 #1Malaysia #JanjiDitepati #BetterNation

Hari ini tanggal 6 April 2013 - satu lagi sejarah bakal terukir di mana PM akan bersama rakyat di Stadium Putra Bukit Jalil pada jam 8.30 ~ 10.00 malam ini.

Antara tentatifnya, PM YAB DS Najib Tun Razak akan melancarkan manifesto janji BN kepada rakyat Malaysia sekiranya rakyat / pengundi memilih BN dengan memberi mandat penuh sekali lagi dalam PRU13 untuk terus menerajui negara dan membawa arus pembangunan serta kemajuan bagi merialisasikan agenda kearah mencapai negara maju berpendapatan tinggi tahun 2020.

Justeru itu, rakyat diseluruh negara dijemput datang beramai-ramai ke Stadium Putra Bukit Jalil untuk bersama PM @najibrazak sempena himpunan tersebut.

Jom kita turun beramai-ramai!




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Anwar Memang suka Belakang - Ditaktorlah katakan...

Anwar Veto Pencalonan Sabah, Pemimpin Tempatan Naik Angin!

Benarlah seperti yang diperkatakan sebelum ini, Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim adalah merupakan seorang pemimpin yang mengamalkan kepimpinan ala diktator atau dalam bahasa mudahnya 'kuku besi'.

Untuk pilihanraya umum ke-13 (PRU13) ini, Anwar dilihat sering membelakangkan suara dan kehendak akar umbi dengan meletakkan senarai calon-calon 'pilihannya' sehingga menimbulkan kemarahan pemimpin di dalam pakatan & penyokong mereka yang merupakan anak tempatan.

Pendekatan terbaru yang digunakan Anwar pada ketika ini ialah, mengumumkan calon-calon PKR setiap kali hadir untuk berceramah. Sebagai contoh ketika Anwar berceramah di Indera Mahkota, Kuantan, Gombak, Batu, Alor Setar dan Johor Bahru baru-baru ini dia turut membuat pengumuman untuk memperkenalkan calon-calon PKR yang akan bertanding.

Namun tindakan tersebut, telah menimbulkan rasa marah dan tidak puas hati dikalangan ketua-ketua cabang & pemimpin PKR dengan senarai pilihan Anwar itu. Yang mana merasakan tindakan Anwar itu jelas untuk membelakangkan peranan mereka yang selama ini menjadi tulang belakang dalam perjuangan PKR terutamanya di peringkat cabang.

Malah menurut Ketua Umno Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali pakatan pembangkang dilihat semakin bercelaru kerana pemilihan calon terutamanya yang membabitkan PKR calon pilihan Anwar tidak menepati hasrat penyokong mereka.

Di beberapa negeri, penyokong akar umbi PKR mula mencemuh dan 'memberontak' terhadap keputusan yang dibuat oleh Anwar secara diktator berhubung pemilihan calon. Anwar yang pernah dikaitkan dengan kes meliwat dikatakan mengutamakan kroni beliau dalam pemilihan calon-calon yang akan mewakili PKR pada PRU ke-13 walaupun mendapat tentangan keras oleh ahli-ahli parti itu.

Anwar hanya mementingkan perutnya sendiri dalam menentukan calon pilihan raya, sepertimana berlaku kepada Datin Seri Wan Azizah Ismail, presiden boneka PKR yang akan bertanding di Selangor di peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN).

Motifnya mudah, Anwar terpaksa melarikan Wan Azizah ke Selangor sebagai jalan pintas untuk beliau menyingkirkan Menteri Besar yang ada sekarang, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Di Sabah sebagai contoh pembahagian kerusi yang diputuskan Anwar ialah PKR (11), APS (6), PPPS (3), PAS (3), DAP (3) yang mana dilihat cubaan untuk meletakkan calon dari Semenanjung agar lebih lebih dominan? Dominasi PKR, bah!

Anwar dilihat cuba menggunakan 'kuasa veto' dalam soal pemilihan calon dan perkataan paling sesuai untuk diungkapkan ialah 'Welcome to dictatorship'. Tindakan Anwar itu dilihat cuba seolah-olah ingin memberikan kelebihan kepada Lajim & Bumburing sehingga masyarakat tempatan merasa kurang senang.

Kesimpulannya, keputusan Anwar itu seolah-olah ingin memberikan mesej kepada rakyat Sabah bahawa PKR adalah merupakan parti Sabah, maka sebab itu dia berhak untuk lebih-lebih.

Dari dulu sampai sekarang, Raja Goyang masih tak tau ambil hati rakyat Sabah dan keseluruhan pemimpin PKR tempatan!

Tunggu apa lagi! Tolak Anwar = Tolak PKR !!!



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Thursday, 4 April 2013

BN ada harapan yang cerah untuk tawan semula Kedah. #SaveKedah #ManifestoBukanJanji #TolakPR #GE13 #PRU13 #BNBagus #Transformasi #BN4Malaysia

Dalam Kaji selidik Merdeka Centre mengatakan Kedah mungkin dapat ditawan semula oleh BN dengan kembalinya sokongan pengundi Melayu & Cina kepada BN.

Ini berikutan kelemahan Pentadbiran dalam kerajaan Pas Kedah itu sendiri. Situasi ini telah dapat memberi impak yang positif kepada BN kerana pengundi sudah dapat menilai kebaikan semasa pemerintahan kerajaan BN yang lalu.

Penyokong PAS Kedah di bawah MB Azizan Razak sudah tahu kelemahan sendiri tapi cuba untuk menyembunyikannya daripada pengetahuan umum..

"Bau bangkai tidak dapat ditutup".

Rakyat Kedah kini mula menunjukkan sokongan terhadap Barisan Nasional.
Ini terbukti dengan kehadiran kepimpinan tertinggi Pas Kedah dalam memberi sokongan moral di program yang dianjurkan oleh BN.

Berkuburlah PR di Kedah pada PRU13 nanti!

Undilah Barisan Nasional




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Apa dah jadi? Belum Penamaan Calon Dah Berlaku Hal Di Parit Buntar Inn?

Tahniah!!! Umno Bahagian Parit Buntar berjaya mengadakan taklimat pilihanraya pada malam ini yang bertempat di Dewan Sri Kerian, Parit Buntar Inn.

Taklimat pada malam ini dihadiri oleh semua kepimpinan bahagian, kepimpinan PDM dan seluruh jentera penggempur BN dengan kehadiran mencecah angka 700 orang.

Selongkar tertarik dengan ucapan semangat yang dibangkitkan oleh Ketua Pemuda UMNO Bahagian Parit Buntar Saudara Suhaimi Abdul Hamid, untuk menjadi pasukan gempur yang terbaik kita harus bersatu didalam segala hal.

"Buang yang keruh, ambil yang jernih".

Bagi merialisasikan kemenangan BN di DUN Titi Serong, DUN Kuala Kurau dan Parlimen Parit Buntar, kita harus mengetepikan perselisihan peribadi, perbezaan pendapat dan sebagainya yang mana ianya boleh mengganggu konsentrasi didalam PRU yang ke 13 ini.

Harus diingat, PRU13 ini suasananya sangat getir dan luar biasa dimana PR akan melakukan apa jua cara bagi mencapai matlamat untuk menakluki Putrajaya.

Siapa lagi yang akan mempertahankan bumi Malaysia, agama Islam dan hak keistimewaan orang melayu kalau bukan kita pada hari ini???

Apakah nasib generasi akan datang sekiranya kita gagal pada hari esok disebabkan persengketaan sesama kita pada hari ini?

Fikirkanlah...

Kita tiada pilihan lain lagi selain bekerja kuat bagi memastikan kemengan BN dalam PRU13 di Parlimen Parit Buntar.

UNDILAH Barisan Nasional!!!





Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tok Guru Pondok Mengamuk!!! Lagi Fatwa Haram Undi DAP

Lagi pesanan daripada tok guru pondok mengatakan Undi Pas haram!!!

Ini kerana PAS berkompromi dengan DAP dan mendokong perjuangan halus DAP dengan agenda mereka semata-mata untuk menghapuskan Islam di Malaysia!

Rentetan dari pesanan tok guru pondok tersebut, Presiden Belia 4B Malaysia, Saudara Mua'amar Ghadafi Jamal Bin Datuk Wira Hj Jamaludin dalam kenyataanya, menyeru agar semua pengundi muda
Menolak calon daripada Parti dalam Pakatan Rakyat ( PAS, DAP dan PKR ).

Pemuda dan pemudi harapan bangsa! Marilah kita sama-sama menyokong dan mengundi parti Barisan Nasional dalam PRU13 ini!!!




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone